środa, 17 grudnia 2014

Panków - kapliczka we wsi


Do Pankowa, trafiłam w poszukiwaniu kamiennej, średniowiecznej kapliczki pokutnej. Widziałam jej fotki wraz z otoczeniem, ale błędnie była podana nazwa miejscowości. Kręciłam się więc po terenie, wstępowałam do sklepów, pytałam ludzi na ulicach...W starym pankowskim sklepiku , zapytałam sprzedawczynię, czy nie słyszała o kapliczce w okolicy. Powiedziała , że nieco dalej jest kapliczka i jakaś druga, stara 'mówią, że pokutna, ale ja tam nie wiem...'. Faktycznie, na skrzyżowaniu, stała kapliczka, ale jak najbardziej współczesna . Zrobiłam jej dla porządku kilka fotek, gdyż to jedna z tych bardziej pospolitych i pojechałam dalej, jak to określiła pani w sklepie 'za most'... I tam....Ale to zupełnie nowa, fascynująca historia, warta nowego postu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz